Sambungan

Seorang individu yang turut sama berada di kawasan kejadian memuji tindakan Yana dan Fadzil kerana memudahkan pengguna yang berasak-asak di musim perayaan.

Yana serta Fadzil enggan memanjangkan isu itu dan sama sekali tidak menyangka ia menjadi viral dalam sekelip mata. Bagi Yana, tindakannya membersihkan tandas itu bukanlah kerana ingin menunjuk-nunjuk.

"Tidak timbul istilah ingin menunjuk-nunjuk kebajikan yang dibuat kerana apa yang kami lakukan adalah seikhlas hati. Saya sendiri tidak memuat naik gambar ketika suami membersihkan tandas wanita yang kotor kerana ada najis itu.

"Saya sebenarnya sedang beratur hendak menggunakan tandas, namun hidung saya terbau sesuatu yang sangat busuk. Malah, saya menutup hidung menggunakan tudung saya kerana tidak tahan dengan bau itu.

"Saya difahamkan air tiada dan ia menyukarkan lagi pengguna untuk menggunakan tandas. Saya meminta suami saya membelikan air mineral beberapa botol dan ada antaranya saya gunakan untuk menjirus di lantai tandas itu.

"Selepas selesai menggunakan tandas, saya dan suami mencari hos dari luar untuk membersihkan najis di dalam tandas itu. Namun, kecoh seketika apabila pekerja stesen minyak itu menghalang kami menarik hos itu," ujar Yana dipetik sebagai berkata.

Pengguna yang berada di tempat kejadian berkongsi pengalaman itu di laman sosial dan memuji sikap Yana. Pengguna itu turut meninjau keadaan tandas selepas itu dan mendapati ia sudah bersih.

Tambah Yana, beliau turut dikritik apabila memuat naik status meluahkan rasa geram berhubung keadaan tandas itu di akaun Facebook miliknya.

"Saya menegur dalam bentuk komedi di Facebook supaya pihak terbabit lebih sensitif dan berdisiplin ketika menggunakan tandas.

"Kepada pengguna, gunakanlah tandas dengan sebaiknya, tambah pula pada musim perayaan ini. Pihak stesen minyak pula, jika tiada air dan sebagainya, lebih baik letakkan peringatan sebelum pengguna menggunakan tandas," jelasnya.

Tindakan ikhlas pasangan itu membuatkan wanita yang melihat sendiri situasi itu mula meminati dan kagum dengan selebriti berkenaan sedangkan beliau sebelum ini mengakui tidak pernah meminati artis tempatan.

0 Response to "Sambungan"

Post a Comment