Punca Sebenar Ahso Ditampar Security Guard

BACA PENJELASAN SAKSI DI BAWAH:

Waktu tengah berbuka tadi, tiba-tiba ada satu kereta ini, park dekat space yang ada cone. Dia alihkan cone dengan bising (campak or tolak dengan ganas sehingga menarik perhatian) then, dia park dan langgar cone tadi. (Dah alih pun langgar lagi).

So, the security guard pun seperti biasa datang pada wanita itu dan berkata sesuatu. Tiba-tiba aunty Cina itu menjerit-jerit. Dia cakap dia punya privilage untuk parklah. Then dia cakap 'Stupid Indian' la. Dia hambur kata-kata kesat dan rasis terhadap pengawal keselamatan berbangsa India itu.

Then aunty tu pun cakap,

"Do not put your finger on my face!

Padahal dia yang mula menunding jari dan menjerit pada awalnya kejadian itu. Selepas itu, berlakulah adegan tolak menolak. Kemudian pengawal keselamatan terbabit berlalu pergi ke pos kawalannya.

Tidak terhenti di situ, aunty Cina tadi nak naik lift yang berada di hadapan pos kawalan pengawal keselamatan itu tadi. Maka bertembunglah mereka berdua dan peperangan mulut juga tercetus kembali. Siap bertampar-tampar. Yang dalam video ini, jelas kelihatan pengawal keselamatan yang tampar aunty Cina tu.

Ini keret Perodua Alza yang dikatakan milik aunty Cina berkenaan.

Kalau perasan, aunty Cina itu juga bertindak menampar pengawal keselamatan itu tetapi terkena pada rambut sahaja. Memang puas hati kalau dapat tampar aunty Cina tu sebab dia kurang hajar sangat.

Kalau cakap elok-elok, dengan cara yang sopan, mungkin tidak akan terjadi seperti ini. Perlu ke jadi rasis? Kita rakyat Malaysia, hidup dalam pelbagai bangsa. Kalau kaya harta tetapi miskin budi bahasa, memang mengundang pelempang.

0 Response to "Punca Sebenar Ahso Ditampar Security Guard"

Post a Comment