Pendedahan

Beberapa hari lepas timbul satu cerita panas mengenai kes khalwat ustaz sharhan yang mendapat waran tangkap akibat gagal hadir dalam menghadapi tuduhan khalwat dua tahun lalu.

Agak pelik apabila adik daripada umi masjuri, melinda 21 ,yang didakwa berkhalwat dengan ustaz sharhan ini mengaku salah dalam tuduhan pertama.
Berkenan dengan isu yang mengelirukan natizen,coretan sebuah surat kabar bertajuk "Umi Masjuri Isteri Saya Yang sah"telah di kongsikan oleh facebook warga prihatin untuk dijadikan asas awal membersihkan nama beliau sebagai Ustaz.
Untuk kes Ustaz Sharhan ini kami terfikir akan beberapa kemungkinan yang boleh memberi ruang untuk kita bersangka baik dan membersihkan nama beliau....
Boleh jadi beliau telah bernikah di mana-mana, atau telah dinikahkan oleh wali mereka tanpa rekod, namun enggan diketahui umum pernikahan itu atas sebab-sebab yang kita tidak tahu.
Ada baiknya juga jika Ustaz sendiri atau mana-mana kaum kerabatnya yang tahu cerita sebenar tampil berkongsi maklumat yang kira-kira boleh mengurangkan atau membersihkan fitnah yang telah berlaku.Tambahnya.
Kesimpulan Ustaz Sharhan dengan pasangannya yg dituduh khalwat sedangkan mereka sudah bernikah lima bulan sebelumnya.dan dituduh tidak hadir kemahkamah sedangkan beliau tidak dimaklumkan mengenai tarikh untuk hadir kemakkamah tinggi.
Semoga Allah permudahkan segala urusan ustaz... Harap ustaz tidak pernah melakukan perbuatan yg dimurkai Allah..seperti yang ditulis di atas mari bersangka baik.

0 Response to "Pendedahan"

Post a Comment